Attól tartok kevésbé leszek közkedvelt ezzel az irománnyal de meg merem kockáztatni, hogy inkább elmondom a véleményem!
Ma reggel a rendőrkapitányságon kezdtem, anyagot gyűjtöttem egy – általam indítványozni kívánt – program kapcsán. Szó esett a társadalmi szerepekről és a szülői, valamint szociális háttér erősen befolyásoló hatásáról, többek között a kábítószer fogyasztásról és annak társadalmi rétegeihez köthető rendszerességéről és minőségéről, továbbá a bántalmazás fogalmáról és a kapcsolati erőszak tényéről.
Sajnálatos módon el kell ismernünk, hogy az oktatási rendszer mostani működése kifejezetten negatív, a tanár-diák közötti ellentét egyoldalú feldolgozása és az iskolák működési elvei nem éppen jellemet és képességeket erősítő módszerek alapjaira vannak fektetve. Amíg a diáknak minden szinten nagyobb szava van és érdemben több joga, mint felelős oktatójának, addig a gyermek azt tanulja meg, hogy nincsenek előtte korlátok.
Legtöbb esetben a szülők az otthon elmulasztott nevelést bent a pedagógusoktól várják, rendkívűl igazságtalan helyzetet teremtve ezzel.
Minden kapcsolatnak, minden későbbi eredménynek az ágya, az origoja a szülői fészek és a nevelés. Ezt követi a közvetlen környezet és a különböző élethelyzetekben illetve korosztályban adódó és alakuló közegek minősége. Tehát elsődleges feladata a szülőnek megteremteni azt a talajt, amire építhet a gyermek, amihez tud viszonyítani, amit el tud tanulni és át tud majd örökíteni. Statisztikai adatok bizonyítják, hogy a majdani bűnelkövető csemeték, gyermekként szexuális vagy fizikai bántalmazásnak voltak kitéve vagy egészen egyszerűen le voltak sza***. Sajátosságuk, hogy a szülői háttér ingatag, fejletlen szintű értelmi és érzelmi szinten egyaránt.
Nagyon fontos lenne megérteni, hogy minden ok-okozat összefüggése és egy globális hálózatban vagyunk! Minden egyes ember egyedi értékkészlettel és képességekkel jön világra, saját tudását megfelelő szinten kiaknázva különböző stratégiákkal és kvalitásokkal érvényesül felnőttként. Ehhez azonban elengedhetetlen a családi fészek melege, az átadott minőségi nevelés és a tanulmányok lefolytatása.
Bántalmazó kapcsolatok egyik jellegzetes alappillére a bántalmazó által a bántalmazott felé intézett információ szűrés vagy a bántalmazott tanulásának, fejelsztésének hátráltatása, szabotálása. Ennek egyik legmeghatározóbb oka az, hogy minél kevésbé tájákozott valaki, annál könnyebb befolyásolni és megtörni. A tudatlanság egészen elképesztő méreteket öltő problémákat okozhat az illető életvezetésében.
Ugye milyen szépen kapcsolódik egymáshoz ez a sok fogalom?!
Éppen ezért lenne nagyon fontos felismerni, hogy mindenkinek elsősorban magában kell keresni és megtalálni, fejleszteni a személyiségét és azok sajátosságait, életlen részeit csiszolni, erősségeit felhasználni és egy teljesebb élet felé fordulni!
A saját életem és eddigi személyes tapasztalataim vezettek oda, hogy felismerjem, saját magamat kell megmentenem és a fejemet kihúzni a mocsokból! Minden, amit elszenvedtem, valahol az életem bölcsőjében keresendő és megoldandó konfliktus, trauma. Ezek megoldásában és a kapcsolatokhoz, társadalmi elvárásokhoz, felelősségvállaláshoz és minden máshoz fűződő viszonyomban én tudok változni és fejlődni. Érett személyiség és kellő érzelmi intelligenciával rendelkező ember képessé válik minden szinten kiteljesedett életet menedzselni.
Tehát: Rendszer és rendőrség, tanárok, külső tényezők hibáztatása helyett találjunk magunkban utat a valódi részünkhöz! Annak teljes fényében erősítsük magunkat, mert kiút mindig van mindenből, kérdés, hogy akarjuk e….
Köszönöm a véleményt, igen, eléggé egységesen zajlik, függetlenül attól, hogy legtöbbünk sosem használja majd ezeket.
kedves cikkíró,az iskola soha nem életre nevelte a diákokat,eleve mindíg is rossz volt a tanterv azon oknál fogva hogy mindíg csak visszanéztünk minden tantárgyban.legyen példa a történelem,irodalom.most mondhatod hogy ez hozzá tartozik a kultúrához DE nem kell minden nebulónak történésznek,irodalmárnak,matematikusnak,biológusnak lenni ebben egyet érthetünk.én a részemről azt tartanám jónak ha példu a matematikát vesszük,tanulja meg a diák a négy alapműveletet de alaposan,a komolyabb része meg legyen fakultáció,aki a matematikát részesíti előnyben a későbbi pályaválasztása okán,az tanulhassa komolyabban aki nem az tanuljon mást és a többi,ki kell ezt fejleszteni de biztos hogy lenne értelme.ehelyett nyolc évig és még tovább magoltatják a matek csínját bínját olyanokkal akinek az életbe nem fog kelleni a négy alapon kívűl